Het is onmogelijk om niet te communiceren. Communiceren doe je altijd; bewust, onbewust, verbaal, non verbaal. Zo wordt ruim 70% van de eerste indruk bepaald door het uiterlijk. Deze eerste indruk bepalen we zelfs al in een oogopslag binnen 1 tot 2 seconden. Dit geldt voor alles; personen, websites, interieur, personeel, kleding, auto’s, noem het maar op die eerste indruk blijft hangen of dit nu positief of negatief is. En het is hard werken om zo’n eerste indruk om te buigen…

Wat heeft bedrijfskleding hier nu mee te maken?

Uit onderzoek blijkt dat:

  • 88% van de klanten vinden dat restaurants met mooie bedrijfskleding meer service bieden
  • 91% van de klanten vinden dat een medewerker in bedrijfskleding professioneler is.

Bedrijfskleding heeft dus een positief effect op het imago en het vertrouwen van klanten in bedrijven.

Lees meer over dit onderzoek en andere voordelen van bedrijfskleding

We hebben gezien dat uiterlijk dé belangrijkste factor is voor de eerste indruk van een klant.
Bedrijfskleding speelt daarom bewust of onbewust een belangrijke factor in de branding van elke onderneming. Dat kan positief uitpakken maar helaas ook negatief.

Als je geen merk bent dan ben je een commodity; een product zonder onderscheidend vermogen oftewel een ‘eenheidsworst’. Waarom zou een potentiële klant dan voor jou kiezen?

Oké, we kunnen we dus concluderen dat bedrijfskleding belangrijk is voor de uitstraling van een onderneming. Niet zo maar mooie bedrijfskleding maar bedrijfskleding die aansluit bij de verwachtingen van je doelgroep en toekomstige klanten. Als de eerste indruk niet goed is, zal men zal kritischer op je product/ dienst zijn en dit zal in elke recensie doorverteld worden. Een goede start is dus het halve werk!

Goede bedrijfskleding geeft het gevoel van wie je bent, waar je voor staat en wat je boodschap is. SA Wear begrijpt dit; wij vinden dat de juiste bedrijfskleding een positief effect heeft op alles en zelfs uiteindelijk op het bedrijfsresultaat. Wij kunnen voor elke onderneming een mooie outfit samenstellen die uitstraalt wat je wilt vertellen en welke aansluit bij je algehele branding. Tevens kunnen we dit doortrekken naar alle gelederen in een onderneming.

Ons motto is “feel great, perform better”. Als het personeel zich goed voelt, dan presteert het beter. Wanneer je je goed voelt door
mooie, comfortabele kleding en een goede pasvorm (voor al het personeel) dan werkt dit door in de uitstraling van het personeel op de klanten.

Wil je meer weten over deze en andere zaken, download dan ons E-book: “Bedrijfskleding, de zakelijke motor van zakelijk succes”

En onthoud…

Als je niet uitstraalt waar je voor staat, dan verzinnen je klanten het verhaal zelf wel.
Grote kans dat dit niet het verhaal is wat je had willen vertellen. Vergroot je uitstraling dus met goede bedrijfskleding!

Neem contact met ons op, voor goed advies hierover.

Afspraak maken